Sabtu, 3 April 2010

Wasabi Reset




"Hahaha.....hahaha....hahaha!!!!" Aku tak boleh nak menahan kegelian yang meletup-letup di dalam perutku apabila menghayati setiap helaian-helaian Wasabi Reset ini. Gila lawak!!!! Hahaha..haha..hahaha!!!! Kadang-kadang aku terasa macam nak pecah perut tak tahan di geletek kelucuannnya!!

Wasabi Reset ini adalah lanjutan dari koleksi Wasabi yang pertama. Ia adalah himpunan siri-siri Wasabi hasil dari kreativiti Keith yang disiarkan di majalah komik yang sudah tidak asing lagi bagi peminat komik di Malaysia, Gempak. Aku cuba cari koleksi Wasabi yang pertama tetapi sudah kehabisan stok di kedai-kedai buku sekitar Alor Setar. Kecewa jugak.. Tidak mengapa. Aku akan cuba cari kat Sungai Petani pula, harap-harap ada.

Ringkasnya Wasabi mengisahkan watak seorang budak lelaki yang bernama Wasabi mengharungi liku-liku kehidupan di sekolah bersama-sama teman-temannya yang pelik-pelik belaka. Ia juga mempunyai seorang ibu angkat yang ganas. Aku paling suka watak Chiro! Chomey!!! dan aku rasa dialah yang paling normal dalam banyak-banyak watak dalam Wasabi. Jangan menjadi normal untuk hidup dalam dunia Wasabi.

Bagi aku, Wasabi meruapakan karya tempatan terbaik terbitan Gempak Starz selain Le Gardenia, Utopia High, Monggo dan Juice. Satu saja yang leceh mengenai Wasabi Reset ni, mutu kertas yang tak memuaskan!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan