Khamis, 11 Jun 2009

ATB - FUTURE MEMORIES



WAAARGHFAARGHAAG!!!


DJ no 1 aku sudah melancarkan album terbaru pada bulan lahir aku. Tajuk album terbaru dj Jerman ini ialah Future Memories. Aku dah dengaq sebahagian dari 26 lagu yang terkandung dalam album itu. Album ini ada dua cd, menurut kata atb, dalam album kali ini, dia kembali kepada penggunaan teknik synthesizer yang lebih dominan berbanding dengan albumnya yang lepas, Trilogy. Dalam album Trilogy, dia banyak bereksperimetasi dengan percussion.


WAArghgh!

Aku tak kisahlah hang nak guna teknik apa pun, sebab setiap trance sentuhan hang memang betul-betul MEMUKAU telinga dan segala neuron-neuron otak aku, membuatkan aku betul-betul terbang. Di antara trance yang betul-betul meribut dalam Future Memories ialah What About Us. Walau pun rancak habis lagu tu tapi rentak atb itu masih dapat dirasai. Memang aku dapat rasa bezanya kerancakan trance atb dengan lain-lain dj, terutama sekali tiesto dan Armin Van Buuren.

















Sebut pasal Armin Van Buuren, album terbarunya yang aku dah dapat adalah Imagine. tapi aku taktau la tu album tu lama atau baru. Nak kena surf internet la nak pastikan. Diantara track yang aku suka In and Out of Love. Dalam lagu ni, DJ Belanda ni bergandingan dengan Sharon Den Adel, vokalis kumpulan symphonic metal Within Temptation. Memang gempak habis gandingan mereka berdua, dengan suara gemersik Sharon di adun dengan trance Armin yang unik dan segar, memang layan.




Sharon Den Adel terkenal dengan kemampuannya bernyanyi dengan dua jenis vokal. Satu suara lunak, gemersik, dan bersifat klasikal, nak macam suara Enya. Satu lagi suara garang dan penuh bertenaga seperti Amy Lee. Maksud aku, bukanlah suara mereka sama. tapi jenis suara tu. Itu lah yang menyebabbkan Sharon menjadi satu fenomena di Eropah. Dalam lagu In and Out Of Love, dia menggunakan suara yang halus dan gemersik bagi disesuaikan dengan jenis trance yang dimainkan Armin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan