Isnin, 28 Disember 2009

Dah lama




Assalamualaikum dan Selamat sejahtera. Wah, nampaknya dah lama aku tak mengemaskini blog aku yang dah mula bersawang. Bukan apa, sebaik sahaja aku habis peperiksaan akhir tengah bulan sebelas hari tu, aku agak sibuk dengan pelbagai jenis aktiviti dan ini membataskan masaku untuk berblog. Sibuk nak raya haji, sibuk pergi mengaji kitab dan dengar kuliah-kuliah agama, sibuk jadi ustaz bidan terjun kat sekolah bapak aku mengganti seorang ustaz yang perlu pergi kursus apa tah, sibuk tolong-tolong kawan-kawan mak aku susun fail pelajar yang berlambak-lambak kat sekolah, sibuk membaca novel-novel dan buku-buku yang ada kat rumah aku, sibuk melayan filem-filem dan drama-drama Jepun yang aku salin dari cakera keras luaran dari kawan-kawanku sebelum balik bercuti, sibuk bermain game-game Ps2 yang dah dekat setahun lebih mula main tapi tak habis-habis lagi main (yang aku dah habis hanyalah satu saja, Killzone. Hari tu Battlefield 2 Modern Combat dah nak habis main, tiba-tiba pulak save game aku corrupt. Tekanan betoi!). Sebenarnya rumah aku tiada kemudahan internet, jadi sukarlah sedikit bagiku untuk mengemas kini blog ini. Jadi aku pergilah CC yang berdekatan dengan tempat aku untuk menggelamkan diriku ke dalam dunia maya yang tanpa sempadan.

Huh!! Sebenarnya bukan aku tak sempat nak kemaskini blog, selalu jugak aku pergi CC. Tapi aku pi main game, aku melepaskan segala tekanan aku dengan berperang habis-habisan dengan adik-adik aku dan kawan-kawan aku dalam COD: Modern Warfare. Memang penuh debaran kalau bermain ramai-ramai. Lagi cun kalau main secara berkumpulan. Habis segala taktik perang kami aplikasikan dalam pertempuran yang cukup sengit. Buat masa ini aku tak nampak lagi game-game FPS lain yang boleh menyaingi kualiti permainan Call Of Duty: Modern Warfare ni. Hari tu cuba main Farcry 2, uh.. tak boleh pi kalau main LAN. Kalau main kempen boleh tahan. Tapi bagi aku untuk main game LAN FPS yang terbaik, COD: Modern Warfare lah pilihan aku sebelum aku merasa Modern Warfare 2 pula.

Satu perkara lagi yang membuatkan aku begitu sibuk pada cuti ini ialah, kenduri! Ya! Musim cuti persekolahan juga lebih dikenali sebagai musim orang kahwin. Oleh kerana bapaku dan ibuku mempunyai kenalan yang begitu ramai ditambah lagi dengan status mereka sebagai guru, maka secara automatiknya banyaklah jemputan-jemputan yang kami terima setiap cuti-cuti persekolahan sebegini. Buat masa ini yang paling banyak adalah lima kenduri dalam satu hari. Peh!! Memang tak larat nak makan. Makan kenduri dah macam jadi satu pekerjaan pula. Habislah! Makin buncitla perut aku!
Musim cuti ni saja telah menyaksikan tujuh rakan persekolahan aku ketika sekolah rendah dulu dan seorang rakan sekolah menengahku melangsungkan perkahwinan bersama intan payung, jantung hati mereka. Aku selamba sahaja, pergi makan-makan, ambil-ambil gambar (yang perempuan aku tak la ambil gambar), pastu blah balik. Ada seorang kawan baikku sejak dari sekolah rendah, menengah dan sampai sekarang pun kami masih bersahabat, dengar-dengar kata dah ada jantung hatinya. Habis je kat USIM tu terus nak memadu asmara secara halal (kahwinlah..). Peh! Sedar tak sedar banyak juga kawan-kawan sekolah rendah dan menengah aku dulu yang dah jadi bapak dan mak orang. Jika aku fikir-fikir balik, kelakar pun ada. Ha..ha..ha!

Aku? Kahwin? Huh! Jangan ditanya soalan yang aku sendiri begitu kabur untuk menjawabnya. Tak termimpi aku nak kahwin dalam masa yang terdekat ini. Diri sendiri pun masih tunggang terbalik. Aku masih mahu menikmati zaman keterunaanku sepuas-puasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan