Isnin, 2 Januari 2012

First Blood


Chee..wah..! First blood la kononnya. Rasanya lebih baik dipanggil first lebam. Tapi lebam yang hampir pecah untuk berdarah. Yargh! Sebenarnya terdapat lagi beberapa lebam di bahagian badan aku ini. Juga terdapat beberapa luka di jari-jari ini. Dari mana lebam-lebam ini datang? Yargh! Dari peluru cat yang ditembak oleh musuh-musuh palsu aku ketika bertempur sakan dalam permainan paintball yang pertama kali aku main baru-baru ini.

Aku main tiga game dan juga terbang RM35 selepas itu. Perlawanan pertama, team aku menang. Kami main mod serang dan bertahan (attack and defend). Pasukan aku akan cuba menawan sebuah pondok yang dijadikan tempat bertahan pasukan musuh. Corak permainannya agak lambat dan kurang agresif. Tetapi memerlukan strategi yang lebih teliti dan kemahiran menembak jarak jauh.

Game kedua, kami main CQB (Close Quarter Battle) atau tempur jarak dekat. Padangnya sedikit kecil dari padang pada perenggan di atas. Yang ini memang aku suka! Kerana apa? Ia lebih agresif! Memerlukan lebih stamina dan kepantasan untuk menang! Juga lebih daya tahan sakit kerana aksi tembak-menembaknya lebih dekat! ADOI!! Dan aku terkena eye-shot dua kali di sini! Pergh!! Nasib baik pakai topeng. Kalau tidak, jadi Kasim Selamatlah aku. Kat sini juga salah seorang rakan aku terkena ass-shot! Hahaha!! Aku yang tembak. Hahaha!!!

Pengalaman pertama bermain paintball ini memang mengujakan! Memang best! Cuma yang sakitnya, pelurunya mahal! Adus! Baik main cakplong.

2 ulasan: