Selasa, 3 Mei 2011

Andai kata





Andai kata aku diberi seribu ringgit untuk dilaburkan pada pesta buku yang baru lepas ini, sememangnya ia tidak mencukupi. Tak cukup weh!!! Bagaimana rambang mata dan terujanya golongan hawa melihat barangan kemas di kedai emas, begitulah rambangnya mata aku melihat pelbagai jenis buku yang sangat menarik dan kena dengan citarasa aku ketika menghadiri pesta buku di PWTC baru-baru ini.

Buku ni nak, buku tu pun nak! Tetapi oleh kerana aku masih lagi seorang penanam anggur yang hanya membawa fulus yang cukup untuk membelanja ais kacang special Frado untuk lebih kurang lima belas orang saja, maka janganlah anda bayangkan jumlah buku yang aku beli itu sama banyak dengan ulat-ulat buku yang sudah berkerja membeli buku. Walaupun ais kacang Frado tu sedap dan cantik, tapi kesedapan dan kecantikkan buku-buku yang hendak sangat disuntingku ini lebih indah dan cantik!! Arghh!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan